Anders Eriksson om 2025: Utveckling av produkter och kunderbjudande i fokus

Bonnier News vd Anders Eriksson blickar tillbaka på ett händelserikt år. Han är särskilt stolt över utvecklingen av prenumerationserbjudandet +Allt och ser vikten av fortsatt digital transformation. Med ett större fokus på konsument- och businessaffärerna öppnas möjligheter att utveckla både erbjudandet och engagemanget gentemot läsare och annonsörer.

Anders Eriksson om 2025: Utveckling av produkter och kunderbjudande i fokus

Efter knappt två år är prenumerationserbjudandet +Allt en stor succé som hela tiden utvecklas, både med nytt innehåll och genom större räckvidd.

– +Allt har verkligen utvecklats på ett positivt sätt och vi kan genom det erbjuda mer av vår journalistik till fler av våra kunder. Under året har vi även inkluderat +Allt i fler av våra printprenumerationer, så produkten har vuxit kraftigt. Vi ser också ett ökat användande och ett ökat engagemang, säger Anders Eriksson och lyfter att +Allt också bidragit till ökad trafik på sajterna.

– Inte minst våra lokala tidningssajter har fått ökad trafik som vi delvis kan härleda till +Allt.

Efter ett år med stora interna förändringar, där Bonnier News bland annat har valt att rikta ett tydligare fokus på två målgrupper – hushåll/konsumenter och företag/professionella användare – genom att dela upp titlarna i två delar, menar Anders Eriksson att behovet av en fortsatt transformation av verksamheten är tydligt. Automatisering, nyttjande av AI-kompetens, personalisering och innovation av både produkter och tjänster är frågor som diskuteras dagligen och som också kommer ta företaget framåt.

– Vi kan bli snabbare, effektivare och frigöra resurser för att satsa framåt. Genom vårt fokus på våra konsument- och businessaffärer skapas en tydlighet som ger oss möjlighet att utveckla vårt erbjudande och engagemang. Det ger oss förutsättningar för att också förbättra vår annonsprodukt gentemot de båda målgrupperna.

Kunderbjudandet ska stå i fokus också under 2025.

– Planen är att fortsätta på den inslagna vägen. Vi har stort fokus på produktutveckling och utveckling av kunderbjudandet. Vi ska fortsätta med den digitalisering och automatisering vi redan arbetar med. Vi ska också fortsätta investera i vår journalistik och vårt innehåll, för i den tid vi lever i nu, med en omvärld som präglas av krig och konflikt, är den fria journalistiken viktigare än någonsin. I arbetet för det fria ordet är Bonnier News i framkant och ska så alltid vara, säger Anders Eriksson.