Bonnier News lanserar egenutvecklad AI-assistent som ska förbättra kundmötet och förenkla annonsörers beslutsprocess

Bonnier News lanserar en unik egenutvecklad AI-assistent, som med avancerad teknologi ska hjälpa koncernens annonssäljare att ge annonsörerna bättre råd och insikter, vilket ska leda till mer välgrundade medieköp. – Ambitionen är att vår nya AI-assistent kommer att förbättra samarbetet med och förenkla beslutsprocessen för våra annonsörer, säger Dilem Güler, affärsutvecklingschef på Bonnier News.

Bonnier News lanserar egenutvecklad AI-assistent som ska förbättra kundmötet och förenkla annonsörers beslutsprocess
Dilem Güler, affärsutvecklingschef och domämledare, Bonnier News. Foto: Nicklas Thegerström

Bonnier News fortsätter att ligga i framkant när det gäller att använda AI för att skapa värde för sina användare och annonsörer. Koncernen använder avancerad teknologi för att förbättra sina tjänster och stärka sin position på marknaden. 

AI-assistenten, som är ett resultat av innovativa egenutvecklade AI-verktyg, gör det möjligt för annonssäljare att snabbt ta till sig och anpassa information om företag i hela Sverige. Genom att kombinera data från externa datakällor, tidigare medieköp, hemsidor, branschrapporter och trendrapporter får de den information de behöver för att ge väl underbyggda råd kring kanalval baserat på historik, trender och data.

Insikterna hjälper annonsörerna att fatta mer informerade beslut om kanalval och kampanjstrategier, anpassa sina budskap baserat på aktuella bransch- och trendrörelser, samt öka effektiviteten och träffsäkerheten i sina marknadsföringsinsatser.

– Vi tror att våra duktiga annonssäljare, med AI-assistenten i händerna, kommer att ge våra annonsörer bättre möjligheter att maximera nyttan av sina investeringar och uppnå bättre resultat. Det är en win-win för både våra kunder och oss, Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör med övergripande ansvar för Bonnier News annonsförsäljning.

AI-assistenten har utvecklats internt inom Bonnier News utifrån ett samlat behov från koncernens annonssäljare runt om i hela landet.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Dilem Güler, affärsutvecklingschef och domänledare, Bonnier News
070-639 24 99, dilem.guler@bonniernews.se

Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör Bonnier News
072-588 25 91, paul.brandenfeldt@bonniernews.se