2023-11-01
Bonnier News Logistics & ProductionBonnier News lanserar det nya varumärket Bonway och förenar däri flera av sina logistik- och distributionsverksamheter. Det nya varumärket når marknaden den 1 november. – Nu tar vi betydande steg framåt och tillgängliggör 150 års erfarenhet av punktlig distribution till alla som söker bättre logistiklösningar, säger Philip Widner, vd för Bonnier News majoritetsägda distributionsbolag Prolog, Nim och Hall Media Logistik.
Bonway är samlingsnamnet för Bonnier News Logistics, Prolog KB, Nim Distribution i Skåne och Hall Media Logistik, som har sina verksamheter i Västmanland, Norrtälje, Södertälje, Örebro, Småland och västra Skåne. Tillsammans samlas 1 600 anställda under det nya varumärket Bonway.
Bonway intar därmed en framträdande position inom logistik och blir en nyckelaktör inom last mile distribution och rikstäckande logistik. Bonnier News distributionsbolag har under de senaste åren framgångsrikt utökat sin verksamhet inom paketdistribution, ett område som är under stark tillväxt. Lanseringen av Bonway markerar ett nytt spännande steg i utvecklingen.
– Genom att samla vår logistik- och distributionsverksamhet under ett gemensamt varumärke skapar vi en verksamhet som är redo att möta framtiden, med kompetens både inom tidningsdistribution och e-handelslogistik. Detta stärker vår position för att möta kundernas behov i en föränderlig distributionsvärld, säger Philip Widner.
Bonway har sedan tidigare även etablerat ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige. Early Bird delägs av Bonnier News tillsammans med fem andra svenska medieföretag.
Bonway, en del av Bonnier News, bedriver verksamhet inom distribution och logistik, har hög geografisk täckning och över 150 års erfarenhet av distribution. Bonway står för bättre logistik. Vi levererar punktligt och hållbart i hela Sverige, främjar schyssta arbetsvillkor och bygger goda relationer med våra kunder. Läs mer på www.bonway.se.
Med över 2 000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.
Philip Widner, vd Prolog, Nim Distribution och Hall Media Logistik
070-660 24 20, philip.widner@bonniernews.se
Stina Morlin, affärsområdeschef, Bonnier News Logistics & Production
070-620 10 29, stina.morlin@bonniernews.se